آشنایی با اصطلاحات مهم خرید هاست
نوشته شده توسط : اینفو

قبل از اقدام به خرید هاست شما میبایست با یکسری از اصطلاحات هاستینگ آشنا شوید، در موقع خرید هاست در وب سایت شرکت های هاستینگ شما حتما با این اصطلاحات برخورد می کنید که اگر با آن ها آشنایی کافی داشته باشید سبب می شود که قادر باشید، بهترین هاست را برای وب سایت خود خریداری کنید.

  • Bandwidth: یا پهنای باند که به آن ترافیک ماهنه نیز می گویند، به معنای میزان تراکنش اطلاعات بین هاست وب سایت و بازدیدکنندگان از وب سایت است و هرچقدر که تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت بیشتر باشد، پهنای باند ماهانه هاست آن وب سایت نیز میبایست بیشتر باشد.
  • Website space: که به آن فضا یا disk space نیز می گویند، میزان فضایی از هارد سرور است که در هر هاست در اختیار کاربر قرار می گیرد و کاربر فقط می تواند به اندازه حجم هاست، در آن اطلاعات آپلود کند.
  • Parked domain: یا پارک دامنه، به معنای امکان پارک کردن سایر دامنه های فرعی بر روی دامنه اصلی هاست است، که امکان نمایش یک وب سایت با چندین آدرس دامنه را فراهم می کند.
  • Sub domain: ساب دامنه یا زیر دامنه، مشتقی از دامنه اصلی است که امکان راه اندازی وب سایت های متفاوت توسط آدرس زیر دامنه وب سایت را فراهم می کند و در هر هاست امکان ایجاد تعداد معینی ساب دامین وجود دارد.
  • Addon domain: ادان دامنه یا امکان اد کردن دامنه اضافی در هاست، قابلیتی است که به شما این امکان را می دهد که دامنه های دیگری را نیز به هاست خود متصل کنید و توسط هر دامنه یک وب سایت با محتوای کاملا متفاوت نسبت به سایت اصلی راه اندازی کنید.
  • Email account: تعداد اکانت ایمیل در هاست به این معناست که شما اجازه دارید تا چند اکانت ایمیل یا آدرس ایمیل اختصاصی در هاست ایجاد کنید و از آن ها استفاده کنید.
  • Database: دیتابیس یا پایگاه داده، محلی جهت نگهداری جداول بانک اطلاعاتی وب سایت ها است و نوع دیتابیس هاست های لینوکس mysql است و نوع دیتابیس هاست های ویندوزی sql server است، البته اگر در مقابل گزینه database در وب سایت شرکت های هاستینگ، عدد درج شده بود به معنای این است که در آن هاست قادر هستید تا چه تعداد اکانت دیتابیس ایجاد کنید.
  • Uptime: یا پایداری به معنای میزان در دسترس بودن سایت در طی یکسال است و در هر شرکت هاستینگ با یک درصد خاصی تعیین می گردد.
  • Web server: وب سرور نرم افزاری است که بر روی سرور شرکت های هاستینگ نصب می شود و وظیفه آن تبدیل کد های برنامه نویسی شده وب سایت ها به نسخه نمایشی برای کاربران آن وب سایت است و نوع وب سرور در هاست شرکت های مختلف، متفاوت است.
  • ftp: اف تی پی یا file transfer protocol یکی از پروتکل های شناخته شده جهت انتقال اطلاعات از کامپیوتر به هاست و بلعکس است و در هر هاست امکان ایجاد تعداد مشخصی اکانت ftp جهت انتقال اطلاعات از کامپیوتر به هاست وجود دارد.
  • :datacenter ساختمان های بسیار عظیمی هستند که کامپیوتر سرور شرکت های هاستینگ در آن نگهداری می شوند و سرور ها در دیتاسنتر به اینترنت پرسرعت و برق 24 ساعته مجهز می شوند، معمولا مکان دیتاسنتر هاست شرکت های هاستینگ با یکدیگر متفاوت است.
  • cpanel: یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها یا رابط های گرافیکی هاست است که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد، جهت مشاهده دمو این کنترل پنل می توانید به وب سایت cpanel.net مراجعه کنید.
  • Directadmin: یکی دیگر از کنترل پنل های مدیریت هاست است که به اندازه سی پنل شهرت ندارد، اما دایرکت ادمین نیز یک کنترل پنل ساده و شناخته شده در سطح وب محسوب می شود، جهت مشاهده کنترل پنل هاست دایرکت ادمین می توانید به وب سایت directadmin.com مراجعه کنید.
  • ssd: اس اس دی، نسل جدید هارد های کامپیوتری محسوب می شود که بر روی سرور برخی از شرکت های هاستینگ نیز نصب می شود، مزیت استفاده از این نوع هارد ها، افزایش سه برابری سرعت وب سایت ها و کاهش خطراتی چون از دست رفتن اطلاعات هارد در فشار بالا است، بنابراین هاست های که هارد ssd در اختیار دارند، کیفیت و سرعت مطلوب تری دارند.
  • cms: یا سیستم مدیریت محتوا، نرم افزار هایی هستند که بر روی هاست نصب می شوند و امکان مدیریت وب سایت و بروزرسانی سایت را به صورت آنلاین فراهم می کنند، cms ها انواع مختلفی دارند مانند: جوملا، وردپرس، دروپال و ... و اکثر سیستم مدیریت محتوا های محبوب از زبان فارسی پشتیبانی می کنند.



خرید هاست و دامین برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین در ادامه به ارائه برخی نکات در زمینه ثبت دامین و هاست می پردازیم. برای راه اندازی سایت ابتدا باید یک دامنه ثبت کرده و پس از ثبت دامین خود به خرید سرویس هاست مورد نظر جهت بارگذاری اطلاعات وب سایت خود بر روی آن اقدام نمایید. دامنه ها بیانگر نام تجاری، نوع فعالیت و یا منطقه کاری شما است. نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود اینست که با توجه به زبان برنامه نویسی وب سایت خود لازم است به خرید هاست لینوکس و یا خرید هاست ویندوز اقدام نمایید.
برای وب سایت هایی که دارای ترافیک بالا نیستند هاست نیاز آن ها را برآورده می سازد اما برای وب سایت های پربازدید ما دو انتخاب را پیش رو داریم: - خرید سرور مجازی - خرید سرور اختصاصی
زمانی که شما اقدام به خرید سرور اختصاصی می کنید، تمامی منابع آن سرور در اختیار شماست و فقط شما از آن استفاده می نمایید اما با خرید سرور مجازی شما یک ماشین مجازی شده را بر روی سرور کنترل می کنید که ممکن هست تعداد زیادی محیط مجازی دیگر را نیز میزبانی کند. پس فقط شما نیستید که از سرور استفاده می نمایید. در سرور مجازی شما محدود به پلن هایی هستید که شرکت ارائه می نماید در صورتی که در سرور اختصاصی شما کنترل کامل را بر عهده دارید و می توانید از منابع و سی پی یو به تنهایی استفاده نمایید.
با توجه به توضیحاتی که داده شد قطعا سرور اختصاصی امکانات بیشتری نسبت به سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می د هد اما شما باید توجه کنید که نیاز شما چیست ؟ اگر سرور مجازی پاسخگوی نیاز شما است لزومی ندارد برای خرید سرور اختصاصی هزینه کنید. چون قطعا قیمت سرور های اختصاصی نسبت به سرور های مجازی بیشتر است .
ایران وب سرور با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه هاست پرسرعت به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: